Пасажирський залізничний транспорт має статус соціального блага, зауважив Прохорченко
Фото: depositphotos.com
Бюджетне фінансування пасажирських маршрутів дозволить “Укрзалізниці” відмовитися від перехресного дотаціювання вантажних операцій, що спотворює ринкові механізми та знижує конкуренцію українських експортерів, – повідомив професор, дійсний член Транспортної академії України Андрій Прохорченко у матеріалі для Центру транспортних стратегій.
У своєму дослідженні він акцентує, що у світовій практиці залізничні пасажирські перевізні послуги розглядаються як суспільне благо, тому їх підтримка здійснюється за рахунок державних коштів.
Американська компанія Amtrak щорічно отримує бюджетні асигнування на суму понад $2 млрд, зазначив експерт.
“Пасажирські перевезені залізницею – це соціально значущий ресурс з високою собівартістю, який не покривається вартістю квитків, проте забезпечує мобільність громадян, соціальну рівність та стратегічні інтереси країни. Пряме бюджетне фінансування ефективніше за перехресне субсидування, оскільки формує справедливі тарифи для вантажних операцій, зберігає конкуренцію товаровиробників, дозволяє чітко визначати цілі щодо доступності послуг і, найголовніше, робить зобов’язання держави перед громадянами прозорими”, – наголосив Прохорченко.
Науковець запропонував українській владі запозичити європейську модель цільового фінансування через державні контракти замість підтримки збиткового пасажирського напрямку за рахунок прибутків від комерційних перевезень.
Джерело: gordonua.com