Пусковий струм акумулятора. Основні відомості та оптимальні показники

0
30

При виборі акумулятора потрібно врахувати кілька найважливіших показників, які впливають на його потужність і відповідають конкретної моделі автомобіля. Це – габаритні розміри, місткість, полярність. Ще один ключовий показник – пусковий струм, про який ми розповімо в цьому огляді.

Пусковий струм акумулятора. Основні відомості та оптимальні показники

Поширена думка, що чим вище пусковий струм акумулятора, тим краще. Насправді це не зовсім так.

Визначення та важливість пускового струму

Попри всю важливість інших параметрів, важливість пускового струму можна виразити в одній фразі: якщо у нього не буде достатньої значення (рівня), то машина просто не заведеться. Особливо – в холоди.

Пусковий струм (скорочено ПТ) АКБ має ще одне визначення: струм холодної прокрутки. І саме в цьому суть. У двигуні, який перебуває в холодному, що не прогрітому стані, в’язкість масла на порядок більше. У самий момент запуску автомобіля стартер змушений витрачати значну кількість енергії. Для приведення в рух маховика з поршнями необхідно подати від АКБ потрібну «порцію» електрики.

Відповідно, якщо рівень струму холодної прокрутки буде не нижче стандарту, то завести машину можна без проблем.

Які показники вважаються оптимальними

Показник напруги коректно працюючої батареї практично незмінний, і дорівнює 12 Вольт. І чим значніше сила струму, тим вище потужність, яку в змозі досягти двигун стартера. Але не потрібно гнатися за рекордами. Давайте визначимо, який ПТ можна назвати оптимальним.

Пусковий струм – це той максимум сили струму, який в змозі віддати акумулятор, причому, саме в мінімальний часовий інтервал.

Так ось: для запуску двигуна легкової машини середнього класу потрібно від 250 до 270 Ампер. Це і є оптимальне значення ПВ.

Одного, універсального показника струму не існує. Адже він залежить від декількох чинників: в якому кліматі йде експлуатація, яка потужність автомобіля, який тип двигуна.

Вважається, що при температурі +5 (плюс-мінус кілька градусів) ПТ може не перевищувати 230 Ампер, і навіть бути на 10% менше!

Якщо ж автомобіль потрібно завести при мінусовій температурі близько 15 градусів, потрібно вже 270-300 Ампер.

Оптимальні значення пускового струму – за оцінками експертів

З урахуванням того, що бензинові двигуни споживають менше, ніж дизельні, в яких вище ступінь стиснення, можна вивести таку закономірність:

Середнє значення для бензинових – 260 Ампер.

Середнє число для дизельних – близько 290 Ампер.

Ось чому можна впевнено говорити про те, що цифра в 300 Ампер буде оптимальною для легкового автомобіля! Даних показників цілком достатньо.

Якщо говорити про вантажному транспорті, то середні значення вивести складніше: вантажні машини має великий розкид по потужності. Можна назвати цифру близько 600-800 Ампер.

Чи варто вибирати АКБ з великим струмом? 

Існує хибна думка, що чим вище пусковий струм батареї, тим краще. Ті, хто так вважає, часто трапляються на маркетингові «пастки». Багато виробників зацікавлені піарити АКБ з невиправдано потужними показниками і природно, високою ціною.

Так чи варто взагалі брати батареї з ПТ 500 Ампер і вище?

Експерти відповідають: це не доцільно!

І для такої заяви є вагомі аргументи. Струм понад 300 Ампер вже є надмірністю. Який сенс купувати батареї з величезним запасом, до того ж переплачуючи?

Ну і головне: чим вище пусковий струм, тим менше пропрацює батарея. Так як термін служби акумуляторів з підвищеним струмом менше, ніж із середнім!

Подумайте самі: якщо ви купите АКБ з непотрібним запасом ПТ понад достатнього значення, то ніяк не використовуєте «надлишки», і до того ж будете змушені частіше міняти батарею! Тобто, частіше платити за нову.

Головний висновок: беріть АКБ з пусковим струмом 250-300 Ампер, так як цих показників більш ніж достатньо!

Що впливає на показники пускового струму

Водії нерідко вважають, що певної ємності відповідає той чи інший показник пускового струму. Це не так.

При аналізі акумуляторних батарей з єдиним значенням ємності, які вироблені в різних країнах – виявляється така особливість, як значна різниця в цифрах ПВ. Причому різниця може перевищувати 35%! З чим це пов’язано?

Відповідь однозначна: причина відмінності криється в застосовуваних технологіях. Ось список основних нюансів:

1. Збільшена кількість пластин. Якщо порівняти однакові за розміром корпусу, то кращі показники по ПТ будуть у АКБ з великим числом пластин;

2. Використання чистого (або, по-іншому, очищеного) свинцю. Якщо він входить до складу (нехай і традиційних) кислотних батарей, це буде сприяти більш швидкій зарядці. Озвучене відноситься і до розрядки. Отже, пускові показники будуть краще;

3. Підвищена пористість плюсових пластин. Це призводить до накопичення більшої заряду;

4. Ступінь випаровування електроліту, яка безпосередньо залежить від рівня герметичності корпусу. Зупинено і герметичні АКБ виключають можливість випаровування. Завдяки цьому, в батареї зберігається необхідний рівень, а пластини не оголюються;

5. Різниця в кількості залитого електроліту.

Окремо варто виділити застосування інновацій. Якщо аналізувати новітні технології, то лідерами за показником віддачі ПТ будуть акумулятори GEL і звичайно, AGM. В даних АКБ показники доходять до тисячі ампер в інтервалі 30 секунд. Це значно більше (а саме в 3, іноді і в 4 рази) традиційних кислотних аналогів.

Але якщо дивитися об’єктивно (і враховувати основний висновок нашої статті), такі показники потрібні тільки для дуже потужних джипів або швидкісних преміальних авто з позамежними показниками кінських сил. Для середніх авто покупка акумуляторів навіть в районі 500 (а тим більше вище) Ампер – не має сенсу: зайві ампер і зниження терміну служби АКБ. До того ж, подібні батареї значно дорожче, що не виправдано.

Існує і таке поняття, як ув’язка зі статусом: провідні виробники заявляють про гарантованій якості (що далеко не завжди відповідає реальності). Зате це завжди супроводжується націнкою за бренд!

Детально: https://www.akumexpres.com/emnist-puskovuy-strum

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here