Російський уряд має намір зменшити видатки на виготовлення авіатранспорту та гелікоптерів. У 2026 році обсяг фінансування відповідної федеральної програми знизиться більше ніж у півтора рази – від 139 до 85 млрд рублів (що становить приблизно $1,47 і $0,90 млрд). Про це інформує Центр протидії дезінформації.
Ключові тези:
- Уряд Росії планує урізати обсяги фінансування на продукування літальних апаратів та гелікоптерів у 2026-2027 роках.
- Це спричинить зменшення дотацій для авіаперевізників та компенсацій на технічне обслуговування авіаційних засобів.
- Наслідки урізання фінансування – збільшення частоти аварій, зменшення кількості рейсів та погіршення стану галузі загалом.
Росія значно знижує видатки на цивільні вертольоти та літаки
Зменшення фінансування торкнеться сектору і в 2027 році – видатки, у порівнянні з раніше запланованими обсягами, скоротяться зі 109,7 до 86,9 млрд рублів (відповідно ≈ $1,16 і ≈ 0,91 млрд).
Під скорочення потрапили й дотації для авіакомпаній на поновлення парку авіасуден: наступного року їх просто «анулюють». Дотації на відшкодування витрат на техобслуговування повітряних суден зменшаться з 6,1 млрд рублів у 2025 році до 3,6 млрд у 2026 році (відповідно ≈ $64 і 38 млн).
Ефект санкцій для російської економіки є нищівним, а програма «імпортозаміщення» зазнала краху, тому багато літаків будуть літати «на одному ентузіазмі».
По суті, Кремль нехтує стратегічним сектором заради війни: поки кошти у великих обсягах йдуть на ракети, цивільна авіація повертається до рівня 90-х.
Перспективи цивільної авіації Росії – підвищення рівня аварійності, зменшення кількості авіарейсів, відірваність регіонів і значне падіння прибутковості та незалежності сектору.