«Безпрецедентна» кількість китайських кораблів в Арктиці: Міністерство внутрішньої безпеки США

2:56 Фотографія з дрона показує, як китайський дослідницький криголам «Сюелун-2» розбиває лід, щоб прокласти шлях у Північному Льодовитому океані, 5 серпня 2025 року. Лю Шипін/Сіньхуа через Getty Images

Згідно з документом Міністерства внутрішньої безпеки, Сполучені Штати прагнуть випередити Китай у гонці за навігацію в Арктиці та попереджають, що нестача американських суднобудівників може перешкодити цим зусиллям.

Міністерство внутрішньої безпеки США в документі під назвою «План розвитку національної робочої сили США в рамках співпраці з криголамами» заявило, що у 2025 році в Арктиці перебувала «безпрецедентна» кількість китайських військових та дослідницьких суден, які діяли у водах США або поблизу них.

«Подальше розширення Китаєм свого криголамного флоту створює потенційний виклик морському суверенітету США, якщо майбутні китайські операції вийдуть за межі правових норм», – йдеться у документі, що окреслює політику США та розвиток робочої сили щодо криголамів – суден, здатних розрізати замерзлий лід.

Міністерство внутрішньої безпеки США заявляє про наявність плану вирішення проблеми нестачі суднобудівників у США.

Берегова охорона та Міністерство внутрішньої безпеки надали пріоритет фінансуванню та будівництву криголамів, щоб конкурувати з такими країнами, як Китай.

Фотографія з дрона показує, як китайський дослідницький криголам «Сюелун-2» розбиває лід, щоб прокласти шлях у Північному Льодовитому океані, 5 серпня 2025 року. Лю Шипін/Сіньхуа через Getty Images

«Арктика та полярні регіони стають дедалі важливішими для національної безпеки США, економічного процвітання та світового лідерства, особливо враховуючи, що інші країни розширюють свої можливості в цих місцях», – йдеться в документі Роберта Лоу, який обіймає посаду заступника міністра стратегії, політики та планування в Міністерстві внутрішньої безпеки США, додавши, що адміністрація має план «національного робочого місця» для будівництва суден на національному рівні та співпраці з Канадою та Фінляндією для забезпечення безпеки Арктики.

Лоу стверджує, що план підтримуватиме «безпеку, зростання та лідерство» США в Арктиці через державне та приватне партнерство.

Берегова охорона США, яка має юрисдикцію над арктичними водами, ввела в експлуатацію криголам «USCG Cutter Storis», який є першим полярним криголамом, придбаним за понад 25 років.

«Берегова охорона США потребує додаткових сучасних суден для ефективного захисту полярних інтересів США у 21 столітті», – йдеться у звіті.

Згідно зі звітом, існують деякі проблеми, головним чином нестача робочої сили серед американських суднобудівників, а також те, що Китай підриває ціни США в суднобудуванні.

Міністерство внутрішньої безпеки заявило, що набір суднобудівників у США «вимагатиме скоординованих зусиль».

«Розширення поточних зусиль та зобов’язань щодо освіти та навчання представників галузей промисловості, задіяних у будівництві криголамів, забезпечить успіх», – йдеться у плані. «Уряд Сполучених Штатів повинен розглянути цілісний підхід, який зосереджується на зміцненні існуючих програм, розширенні діалогу із зацікавленими сторонами, вивченні нових ініціатив та рекомендаціях щодо створення нових програм, коли вони будуть виявлені».

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *