Російські ЗМІ активно просувають пісенний конкурс «Інтербачення», організований у Москві, стверджуючи, що він викликав феноменальний інтерес по всій планеті та став «символом багатополярного світу та традиційних цінностей». Ці твердження спростував Центр протидії дезінформації.
Основні тези:
- Пісенний конкурс «Інтербачення» став черговим пропагандистським проектом Росії, спрямованим на внутрішню аудиторію, а не на світову славу.
- Хоча офіційні джерела стверджують, що шоу переглянули 4 мільярди людей, ця цифра штучно завищена та викликає скептицизм як серед росіян, так і в усьому світі.
- Розпочатий як альтернатива Євробаченню, конкурс «Інтербачення» закінчився провалом через брак глядачів та неочікуваних переможців з іноземних країн.
Росія зганьбила себе своїм пісенним конкурсом «Інтербачення»
Організоване як альтернатива Євробаченню, «Інтербачення» стало ще одним дорогим російським пропагандистським проектом, орієнтованим насамперед на внутрішню аудиторію. Масштабне шоу мало створити у росіян відчуття величі Росії як потужного культурного центру, альтернативи Заходу.
Російські державні ЗМІ вихваляються, що трансляцію “Інтербачення” нібито переглянули 4 мільярди людей у всьому світі, тоді як фінал Євробачення-2025 переглянули лише 166 мільйонів.
Однак цифра в 4 мільярди глядачів абсолютно нереалістична. Якби це було правдою, кожна друга людина на планеті була б змушена дивитися російське шоу, що паралізувало б життя в усьому світі на час проведення конкурсу. Навіть серед росіян ці цифри викликали величезний скептицизм.
Фактично, інтерес до «інтербачення» був низьким навіть серед 23 країн Глобального Півдня, які брали в ньому участь, оскільки їхні виконавці маловідомі навіть у себе вдома.
Пропагандисти державного інформаційного агентства ТАСС тепер пояснюють, що «інтербачення» нібито було «доступне для 4 мільярдів людей», а не те, що його «переглянули 4 мільярди».
Саму Росію на конкурсі представляв «хардкорний» співак SHAMAN, але переможцем став артист з В'єтнаму – відкритий гей Нгуєн Дік Фук. І це попри те, що напередодні конкурсу Сергій Лавров обіцяв, що на «Інтерв'ю» не буде «збочень», маючи на увазі представників ЛГБТ-спільноти.
Однак найбільшим соромом для Росії була аудиторія, а точніше її відсутність. На Live Arena було недостатньо людей, тому прогалини заповнювали статисти, яких розмістили біля сцени. А весь майданчик був заповнений глядачами лише на третину.
Крім того, як пишуть Telegram-спільноти з посиланнями на джерела серед організаторів, роль іноземних гостей виконали студенти РУДН – їм за роботу статистами заплатили 6 тисяч рублів.