18 лютого ситуація з блокуванням кордону погіршилася на пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ”
Фото: EPA
Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков провів термінові переговори з главою Бюро нацбезпеки Польщі Яцеком Сєвєрою через блокування пасажирського транспорту на кордоні. Про це 19 лютого повідомила пресслужба українського міністерства.
“Блокування кордону – це пряма загроза безпеці країни, що обороняється. Подібні дії негативно впливають на наше протистояння спільному ворогу на ім’я Росія. Жінки та діти, що шукали прихистку від війни й у силу різних причин повертаються додому, не можуть ставати заручниками бізнес-інтересів. Подібні акції та приклади негуманного ставлення до українців на кордоні ЄС можуть бути використані російськими спецслужбами для розбурювання штучного конфлікту між нашими країнами”, – наголосив Кубраков.
Він додав, що очікує на конкретні дії польських колег щодо недопущення таких ситуацій та вирішення проблеми загалом.
Заступник міністра Сергій Деркач заявив, що, попри зупинення блокади з боку польських перевізників, ситуація на кордоні стає ще критичнішою.
“Наразі з польського боку кордону заблокованими є шість пунктів пропуску. Найкритичніша ситуація на пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ”, де взагалі припинився рух вантажного транспорту. Там не пропускаються гуманітарні, швидкопсувні вантажі та паливо. Це прямий вплив на нашу обороноздатність”, – каже Деркач.
Він зазначив, що через пункт пропуску “Ягодин – Дорогуськ” з України не можуть виїхати порожні вантажівки, що їдуть по критично необхідні товари. Вони вимушені чекати в понад 15-кілометровій черзі для порожніх вантажівок на пункті пропуску “Нижанковичі – Мальховіце”, де тимчасово зупинено реєстрацію у “єЧергу”.
“Таким чином, водії буквально живуть на дорозі без нормальних умов”, – підкреслив Деркач.
Контекст
Із 6 листопада 2023 року польські перевізники блокували рух вантажівок у чотирьох пунктах пропуску на українсько-польському кордоні: “Ягодин – Дорогуськ”, “Краковець – Корчова”, “Рава-Руська – Гребенне” і “Шегині – Медика”. Вони вимагали відновлення системи дозволів або квот для українського транспорту. 23 листопада до них приєдналися польські аграрії у пункті пропуску “Шегині – Медика”, висунувши свої вимоги щодо ввезення українського зерна на територію Польщі.
У січні 2024 року польські фермери й перевізники досягли угоди з урядом і зупинили протест до 1 березня.
Але 9 лютого польська профспілка фермерів “Солідарність” знову повністю заблокувала рух біля пункту пропуску “Медика” навпроти українського КПП “Шегині”. Причиною організатори називали невиконання їхніх вимог щодо обмеження експорту харчових продуктів і сільськогосподарської сировини з України. 10 лютого пункт пропуску розблокували.
Згодом польські аграрії заблокували рух у ще п’яти пунктах пропуску: “Ягодин – Дорогуськ”, “Угринів – Долгобичув”, “Устилуг – Зосин”, Рава-Руська – Гребенне” та “Краковець – Корчова”. У відповідь 15 лютого почалася акція протесту українських перевізників на кордоні з Польщею на під’їзді до пункту пропуску “Ягодин – Дорогуськ”.
18 лютого ситуація погіршилася на пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ” – польські фермери повністю заблокували проїзд, попри обіцянки пропускати швидкопсувні, небезпечні чи гуманітарні вантажі. Також учасники акції протесту намагалися завадити й залізничному сполученню на цій ділянці кордону.
Джерело: gordonua.com