“РБК-Україна” писало, посилаючись на дані учасників ринку, що зараз в “Укрзалізниці” є на складах її підприємств до 120–150 тис. тонн брухту
Фото: depositphotos.com
Відмова державної компанії “Укрзалізниця” продавати брухт через аукціони Prozorro є дуже нелогічною, адже вона забезпечує значну частку цієї сировини на ринку й могла б допомогти розвитку української економіки. Про це заявив аналітик GMK Center Андрій Глущенко, коментуючи агентству “РБК-Україна” відмову УЗ продавати брухт.
“Насправді я вважаю, що це є проблемою зовсім нелогічною, чому “Укрзалізниця” не хоче цей металобрухт продавати. Це досить суттєва кількість для українського ринку. Із цього металобрухту українські підприємства вже могли б виготовляти сталь, яка пішла б на потреби української економіки, у тому числі – військово-промислового комплексу”, – наголосив експерт.
Він також висловив припущення, що, можливо, компанія збирається реалізувати свою сировину в обхід державних аукціонів.
“Можливо, “Укрзалізниця” розраховує якось продати на експорт цей металобрухт. Бо колись такі розмови були неофіційні”, – сказав він.
Контекст
У вересні 2023 року уряд скасував порядок, яким відчуження майна товариства здійснювали за рішенням правління. Відтепер продаж майна й передавання в оренду, зокрема й продаж брухту, має погоджувати Кабмін, але механізми поки розробляють.
Упродовж 2023 року “Укрзалізниця” провела понад 100 електронних аукціонів із продажу брухту. Лише від реалізації брухту чорних і кольорових металів компанія отримала понад 535 млн грн додаткових доходів.
“РБК-Україна” писало, посилаючись на дані учасників ринку, що зараз в “Укрзалізниці” є на складах її підприємств до 120–150 тис. тонн брухту на загальну суму 0,9–1,2 млрд грн. Державний бюджет недоотримав від реалізації брухту орієнтовно 200 млн грн, зазначало агентство.
Джерело: gordonua.com