За Гордоном у соцмережах стежить 3% респондентів
Фото: Gordonua.com
Український журналіст, засновник інтернет-видання “ГОРДОН” Дмитро Гордон увійшов до списку найпопулярніших блогерів, за якими українці стежать у соціальних мережах, а його YouTube-канал потрапив до списку найпопулярніших каналів, звідки українці отримують інформацію. Про це свідчать результати медіадослідження, які презентував USAID/Internews 19 вересня.
Журналіст четвертий рік поспіль потрапляє до цього рейтингу. У 2021 році він його очолював, 2022-го був на другому місці, 2023-го – на сьомому, 2024-го піднявся на шосте.
Цього року до списку найпопулярніших блогерів увійшло 16 осіб, 14 із них – громадяни України. Окрім того, до рейтингу потрапили колишній розвідник КДБ СРСР, однокурсник нелегітимного президента РФ Володимира Путіна Юрій Швець, який проживає в США, та ізраїльський політтехнолог Михайло Шейтельман, який проживає в Україні.
Гордон розділив шосте місце з телеведучим і волонтером Сергієм Притулою та телеведучою Яніною Соколовою. За ними у соцмережах стежить по 3% респондентів. На першому місці в рейтингу активіст і волонтер Сергій Стерненко (6%), на другому – блогер Ігор Лаченков (5%), третє місце розділили журналіст, головний редактор “Цензор.НЕТ” Юрій Бутусов, президент Володимир Зеленський і журналіст Віталій Портніков (по 4%).
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Окрім того, YouTube-канал “Дмитро Гордон” респонденти назвали серед каналів, де вони найчастіше отримують новини. Канал Гордона згадало 5% опитаних.
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Загалом дослідження засвідчило, що українці, як і раніше, найчастіше читають новини в соцмережах. Так відповіло 84% респондентів. По 30% респондентів протягом місяця отримували інформацію також на інтернет-сайтах і по телевізору, 12% – на радіо, 5% – у друкованих виданнях. Водночас 90% респондентів для отримання інформації використовують смартфони.
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Якщо говорити про соцмережі, то найпопулярнішим джерелом інформації залишається Telegram, там новини отримує 73% опитаних, на другому місці – YouTube (19%), третьому – Facebook (16%).
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Дослідники вказали, що загалом зростання аудиторії соцмереж і падіння аудиторії ЗМІ фіксують із 2015 року. За цей час аудиторія контенту новин у соцмережах зросла з 51% до 84%, а аудиторія, наприклад, телебачення впала з 85% до 30%.
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Окремо був блок питань про телемарафон і довіру до нього. 43% респондентів сказали, що не довіряють телемарафону, 37% – що довіряють, 20% – важко з відповіддю.
Скриншот: Національна асоціація медіа/YouTube
Опитування на замовлення міжнародної некомерційної організації Internews провела дослідницька компанія InMind, фінансову підтримку надавало Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Дослідження відбувалося у чотири етапи. У межах головного опитали 3 тис. респондентів у містах із населенням понад 50 тис. осіб. Окремо проводили опитування жителів прифронтових й окупованих населених пунктів, тимчасово переміщених осіб, які проживають в Україні та за кордоном, військовослужбовців, які перебувають на лінії фронту.
Джерело: gordonua.com