Костянтин Бондарєв проінспектував аварійну ділянку столичного метро
Фото: Костянтин Бондарєв / Facebook
Причиною техногенної аварії на “синій” гілці київського метро й закриття руху між станціями “Либідська” й “Деміївська” стало авральне будівництво станцій у 2010 році, заявив у своєму Facebook народний депутат України від “Батьківщини” Костянтин Бондарєв. Він проінспектував аварійну ділянку як член комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури.
“На комітеті ВР з питань транспорту та інфраструктури піднімалося питання аварійної ділянки метро на Теремки. Провів інспекцію. З’ясував причини, які призвели до аварії, і строки її усунення. Коріння проблеми йде набагато глибше в історію. Станції, які через 10 з лишком років після відкриття потребують ремонту, будувалися поспіхом, з великими труднощами і трагедіями, які замовчувалися. Зараз ситуація на аварійній ділянці стабілізована. Як повідомив начальник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський, розробляється проєкт ремонту й паралельно проводяться підготовчі роботи. За приблизними розрахунками, на відновлення руху метро на цій ділянці потрібно близько шести місяців”, – повідомив Бондарєв.
Нардеп нагадав, що уряд експрезидента-втікача Віктора Януковича вирішив використати будівництво метро на Теремки задля своєї політичної кампанії в Києві, щоб добитися симпатій киян. Тому для уряду Миколи Азарова головним було збудувати швидко, а щодо якості було байдуже.
Нардеп додав, що це одна з найскладніших ділянок для будівництва метро: між “Либідською” й “Деміївською” пролягає річище Либіді, й ґрунти навколо насичені водою. За словами Бондарєва, через складність ділянки механізований тунелепрохідницький щит опинився під водою, тунелі добудовували практично вручну.
“Під час будівництва у призабійній зоні щита через викид пливуна загинуло двоє метробудівців. Але трагедія старанно замовчувалася, а добудова метро на Теремки продовжувалася авральними темпами. У підсумку в цьому місці найгірша якість збірки тюбінгів тунелів серед усього Київського метрополітену. І саме тут утворилися тріщини, через які зараз закрили метро”, – зазначив він.
Бондарєв вважає, що винних потрібно притягнути до відповідальності, а під час ремонтних робіт ретельно контролювати їхню якість.
“Азарова тепер навряд чи посадиш за цю історію. Але можна спитати з [Олександра] Попова, який був тоді головою КМДА. Якщо ці факти підтвердяться, я ініціюю кримінальне провадження проти Попова. І на майбутнє. Потрібен буде ретельний контроль, щоб підрядник під час ремонту застосовував найсучасніші технології будівництва тунелів. Тоді подібні ситуації надалі будуть виключені”, – наголосив Костянтин Бондарєв.
Контекст
8 грудня Київська міська державна адміністрація повідомила, що для проведення ремонту рух поїздів між станціями метро “Деміївська” й “Теремки” буде зупинено з 9 грудня. За попередніми розрахунками, відновлювальні роботи триватимуть приблизно шість місяців. Станції метро “Деміївська”, “Голосіївська”, “Васильківська”, “Виставковий центр”, “Іподром”, “Теремки” працюватимуть у режимі укриття.
Мер Києва Віталій Кличко повідомив, що на час відновлювальних робіт організовано рух наземного транспорту.
Генеральний директор КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський під час інспекції проблемної ділянки разом із Кличком розповів, що вранці 8 грудня на стелі тунелю на цій ділянці помітили нові тріщини, у тунель протікає вода. Попередньо він назвав три ймовірні причини появи тріщин: неякісна робота генпідрядника – відсутність гідроізоляції й хімзакріплення тунелю, активність річки Либідь і геологічні умови (пливуни й торфовища), передає телеканал “Київ”.
У зв’язку з підтопленням тунелів розпочато досудове розслідування за фактом службової недбалості, що спричинила тяжкі наслідки (ч. 2 ст. 367 КК України), повідомили у прокуратурі.
У МВС України поінформували 9 грудня, що через закриття частини “синьої” гілки метро в Києві змінять дорожній рух. Водночас закриті станції метро у столиці перевірять і підготують, щоб використовувати їх як укриття.
Джерело: gordonua.com