Як повідомляє Bloomberg, танкери, які раніше транспортували російську нафту, дедалі частіше відмовляються від транзиту на тлі потужних західних санкцій.
Як санкції впливають на нафтовий бізнес РФ
Згідно з даними журналістів, близько половини з 50 танкерів, які раніше перевозили російську нафту, більше не завантажують її. Головна причина — це потужні західні санкції.
Останній успішний приклад запровадження санкцій відбувся із кораблем "NS Leader", який прямував на завантаження нафтою в Балтійське море, але був вимушений розвернутись біля берегів Португалії одразу після повідомлення про запровадження санкцій проти себе.
Танкер NS Leader розвертається біля берегів Португалії. (Фото: bloomberg.com)
Окрім того, наголошується, що усі 8 суден, проти яких були запроваджені санкції під час першої хвилі, зараз простоюють.
За словами журналістів, переважна частина — невдовзі після того, як їх було включено до списку Міністерством фінансів США.
Що також важливо розуміти, одразу після перших санкцій щодо обмеження ціни на російську нафту наприкінці 2022 року, а потім і проти російських нафтопродуктів двома місяцями пізніше, Росія змогла побудувати мережу "тіньового флоту".
Ба більше, як відомо, окремі західні компанії продовжували транспортування нафти поза запровадженої стелі цін.
Чи є санкції Заходу сильним ударом для РФ
Іноземні аналітики звертають увагу на те, що обмеження ціни досягає ключових цілей:
забирає у країни-агресорки енергетичні прибутки, які вона витрачає на війну проти України;
сприяє стабільності енергетичних ринків.
Однак, як наголошують експерти, таємний характер російської торгівлі означає, що важко бути впевненим у тому, наскільки сильно РФ зазнає удару.
Враховуючи цей момент, уже незабаром планують застосувати оновлену версію граничної ціни, яка вимагає від судновласників і страховиків запитувати більш детальну інформацію про те, скільки трейдери фактично платять за вантаж і пов'язані з ним витрати на доставлення.