Читати англійською мовою
За даними Bloomberg, низка операторів терміналів у китайському порту Циндао має намір запровадити нові обмеження на старі танкери, що перевозять нафту з Ірану. Важливо розуміти, що це один з головних нафтових портів Китаю.
Основні тези:
- Порт Циндао вже втрачає частку ринку імпорту нафти.
- Його роль в обробці танкерів високого ризику також відносно невелика.
Китай змушений вжити серйозних заходів
Як вдалося з'ясувати журналістам, обговорюється чинна заборона на швартування суден, вік яких перевищує 30 років, а також суден, які змінили свої ідентифікатори Міжнародної морської організації або мають недійсні сертифікати.
Інші судна, що заходять у порт, також будуть оцінюватися за їхнім профілем ризику, виходячи з таких факторів, як вік та страхування відповідальності за забруднення. Танкери, які отримають низький бал, також підпадатимуть під нові обмеження.
Важливо розуміти, що це рішення завдасть удару по суднах, що перевозять санкційну нафту з Ірану та інших чутливих постачальників.
Аналітична компанія Kpler звертає увагу на те, що насправді йдеться про боротьбу з «тіньовим флотом».
Китай був змушений вжити таких заходів після того, як Сполучені Штати влітку запровадили санкції проти нафтового оператора, що базується в порту Циндао, заявивши, що отримав іранську нафту, що транспортувалася судном, яке вже перебуває під санкціями Вашингтона.
За словами Емми Лі, старшого ринкового аналітика Vortexa, ці рішення насправді не матимуть суттєвого впливу на імпорт санкційної нафти до Китаю.