Читати англійською мовою
Індійські імпортери російської нафти вимагають від продавців більших знижок через зростання торговельних ризиків.
Основні тези:
- Індійські імпортери вимагають від Росії вищих знижок на нафту через зростання торговельних ризиків.
- Європейські та американські обмеження на ціну на російську нафту викликають розбіжності на міжнародному ринку.
- Російська сторона використовує тіньовий флот та інші методи обходу цінових обмежень, що створює труднощі в контролі над ситуацією.
Індія хоче великих знижок на російську нафту
Покупці заявили, що знижка має бути збільшена приблизно до 10 доларів за барель від ціни на Brent, щоб досягти цінової стелі.
Банки посилили перевірки через розбіжності в політиці США та ЄС щодо російської нафти. Для порівняння, у вересні знижки становили лише 2-3 долари за барель.
Деякі російські продавці заявили, що індійський попит занадто високий. Вони кажуть, що частина жовтневих поставок може піти до Китаю, що зменшить обсяги для Індії.
За даними джерела, знайомого з графіком поставок, поставки російської нафти до Індії у жовтні становитимуть близько 1,4 мільйона барелів на день. Для порівняння, у серпні цей показник становив 1,5 мільйона барелів, а у вересні – 1,6 мільйона барелів.
Остаточні цифри будуть відомі після завершення переговорів протягом наступних двох тижнів. Навіть знижка в 10 доларів не дозволить ціні опуститися нижче нової стелі між ЄС та Великою Британією в 47,60 доларів за барель.
1 жовтня ЄС знизив стелю цін на російську нафту з 60 до 47,60 доларів. Страхові та транспортні послуги західних компаній дозволені лише за умови дотримання цього рівня. США не підтримали це рішення. Минулого тижня Brent торгувався на рівні 67 доларів за барель.
Європейська комісія має намір у майбутньому досягти угоди щодо нової стелі цін з усіма країнами G7. За словами представника Європейської комісії, обмеження залишається актуальним, оскільки західні перевізники продовжують брати участь у транспортуванні російської нафти.
Зростаючий розрив у політиці санкцій щодо нафти посилить плутанину для учасників ринку та послабить дотримання обмежень, заявив Том Боутон з консалтингової фірми S-RM.
Росія активно використовує так званий тіньовий флот — танкери з російськими зв'язками та внутрішнім страхуванням. Такі перевезення не підпадають під дію цінової стелі.
За словами трейдерів та аналітиків, російські компанії успішно обходять цінові обмеження з 2022 року, використовуючи власний автопарк або підробляючи документи. Слабкий контроль за санкціями спонукає учасників ринку ігнорувати заборони, не боячись покарання.
Цінові обмеження стануть перешкодою для російських трейдерів, але не становлять серйозної загрози, сказав Бенджамін Годвін, партнер консалтингової фірми PRISM Strategic Intelligence. «США та ЄС можуть завдати серйозного удару по російській нафтогазовій промисловості, але це спричинить серйозні потрясіння для світової економіки».