Покупці “сірих” гаджетів залишаються без гарантійного обслуговування й доступу до офіційного сервісу, зазначило УНН
Фото: depositphotos.com
В Україні ціни на гаджети, зокрема американського бренда Apple, значно відрізняються, залежно від магазину, а нові моделі з’являються раніше, ніж у ЄС. Це пояснюють тим, що деякі торговельні мережі використовують схеми нелегального імпорту техніки, написало агентство УНН, посилаючись на лист, який опинився в розпорядженні редакції.
15 квітня новинне агентство УНН повідомило, що в його розпорядженні є лист, який надіслали низці державних органів нібито з метою викриття махінацій із боку великих мереж, котрі продають техніку в Україні. У ньому представники невеликих гравців ринку фактично описали власні ж схеми, пише УНН.
“Схема, за якою все працює, спрощено виглядає наступним чином: закупівля “сірої” техніки, її нелегальний імпорт і продаж через низку ФОП. А далі по класиці – виведення прибутку у криптовалюту й за кордон”, – ідеться в матеріалі.
Невеликі мережі, які продають “сіру” техніку, закуповують її в Південно-Східній Азії, зокрема в Китаї, Гонконзі та В’єтнамі, зазначило агентство. В Україну гаджети завозять мікроавтобусами, а в митних деклараціях вказують як дешеві аксесуари. Це дає змогу компаніям уникати сплати мита й ПДВ, написали журналісти УНН, а також припустили корупційну участь митниці.
“У чеках, якщо їх усе ж видає магазин (а досить часто цього не відбувається), або взагалі не вказаний суб’єкт господарювання, що реалізує товар, або вказаний ФОП. Споживачі вказують на те, що в різних магазинах однієї мережі назви компаній у чеках відрізняються. Може трапитися й таке, що при одночасній купівлі в одному магазині кількох гаджетів вам запропонують розбити їх на різні чеки, і, відповідно, у них будуть вказані різні суб’єкти господарювання. Це свідчить про розгалуженість мережі ФОП, які виступають у якості реалізаторів товару споживачеві”, – ідеться в матеріалі.
Така схема дає змогу зменшувати податкове навантаження і знижувати вартість техніки на 20–30% порівняно з гаджетами, які завозять в Україну офіційно, наголосило УНН.
Водночас покупці “сірих” гаджетів залишаються без гарантійного обслуговування й доступу до офіційного сервісу, зазначила авторка допису.
“Це пояснює, чому ці магазини так завзято “напарюють” покупцеві додаткову, платну гарантію на техніку, хоча за законодавством вона повинна бути включена в ціну товару. Держава ж через ці схеми втрачає мільярди гривень податкових надходжень”, – резюмувало УНН.
Джерело: gordonua.com