Про це в інтерв’ю виданню “ГОРДОН” розповів керівник із розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації України Мстислав Банік.
“Ми дійшли і драматичних висновків, що на окупованих територіях, де активно йде війна, не може існувати офлайн-офісів, не може бути ЦНАП і так далі. Я сам бачив ЦНАП, у який прилетіла ракета, де я був ще восени 2021 року. Тобто “Дія” стала єдиним способом доставки сервісів і послуг для людей на тих територіях”, – розповів Банік.
Він зазначив, що електронні послуги допомогли у питанні реєстрації переселенців.
“Офлайн-центри соціального захисту просто фізично не могли обробити таку кількість заяв від людей на отримання статусу переселенця й допомоги. Не одразу, але ми запустили цей сервіс, він потім став автоматичним. Це реально допомогло людям отримувати статус переселенця, змінити адресу внутрішньо переміщеної особи чи скасувати її при поверненні додому”, – повідомив Банік.
За його словами, завдяки застосунку в держави є контакт із громадянами. Наприклад, у випадку із заявами про пошкодження майна держава одержала дані постраждалих громадян, і вже є можливість зв’язатися з власниками майна, коли після деокупації триватиме процес відновлення. Також через “Дію” підтримують контакт з українцями, які виїхали за кордон. Водночас, наголосив чиновник, застосунок підтвердив свою надійність.
“Зважаючи на те, що, не дивлячись на будь-які атаки і спроби росіян, “Дія” ні разу не впала, не була зламана, ми підтвердили надійність цього продукту”, – наголосив Банік.
Він пояснив, що забезпечити збереження даних під час російської агресії вдалося завдяки своєчасній зміні законодавства.
“У нас усе, що потрібно, знаходиться й у закордонних дата-центрах. Це також дозволяє мати резерв для швидкого запуску. Це окрема тема для розмови, але для розуміння скажу. До 17 лютого 2022 року, згідно з українським законодавством, усі державні системи мали фізично зберігатися в дата-центрах України. У цьому є певні пояснення, зрозуміло. Але що ми бачимо? Ракета реально прилетіла в дата-центр. У Грузії таке саме було, коли Росія вторглася, – було знищено державний дата-центр. На щастя, 17 лютого було змінено законодавство, і, відповідно, все важливе обладнання поїхало за кордон. Це дозволило “Дії” працювати – працювати без якихось там ексцесів”, – сказав Банік.
Представник Мінцифри Банік: Після вторгнення РФ в Україну ми запускали послуги, які точно не були для нас очікуваними – “єДокумент”, військові облігації, донати на армію. Повний текст інтерв’ю
Контекст:
“Дія” – електронний сервіс державних послуг, створений Міністерством цифрової трансформації, його запустили 6 лютого 2020 року. У нього входять однойменний мобільний застосунок і портал із публічними послугами.
На порталі доступно понад 100 електронних послуг, серед них – реєстрація бізнесу, автоматизовані будівельні послуги, комплексна послуга для батьків немовлят “єМалятко” та інші.
Олена ПОСКАННА
журналістка, редакторка
Джерело: gordonua.com