Для багатьох стає проблематичним, як змінити обстановку у своєму будинку. Адже дизайни квартир та інших приміщень вимагають певних знань, щоб не вийшло несмаку і хаосу, під час самостійної зміни інтер’єру. Тому люди звертаються до досвідчених дизайнерів.
Як і до будь-якого інтерв’ю, до обговорення майбутнього проекту з дизайнером треба готуватися. Насамперед – Вам. Лише тоді формулювання будуть виваженими, обміркованими і вам не доведеться змінювати думку (або навіть дизайнера).
Запитали напряму в дизайнерів зі студії дизайну інтер’єру NewDesign: а як вони радили б потенційним клієнтам готуватися до інтерв’ю та обговорення майбутнього проєкту.
Про яке інтерв’ю йдеться?
Першу зустріч із клієнтом зазвичай проводять у формі інтерв’ю: через запитання про спосіб життя отримують важливу для проєкту інформацію. Результатом стає профіль клієнта або бриф проєкту (назви різняться, але сенс один) – технічне завдання, на яке спиратиметься дизайнер під час розроблення інтер’єру.
Найгірше, що може трапитися на зустрічі: клієнт не знає, що відповісти дизайнеру. Скажімо, не замислювався про подібні речі раніше. Або сказав перше, що на думку спало, а за кілька днів вигадав кращу ідею. Метушіння з боку в бік, занадто загальні відповіді – якраз свідчення того, що клієнт не підготувався до зустрічі з дизайнером. А як до неї взагалі готуватися?
Порада #1: Перевірте, чи підходить вам дизайнер
Тому що він теж перевірятиме, чи підходите йому ви. Перш ніж домовлятися про зустріч і обговорювати проєкт, уточніть:
- чи працює дизайнер або бюро в тих стилях, про які ви думаєте?
- чи працює дизайнер/бюро з таким бюджетом?
- чи працює він із проєктами такого типу (наприклад, маленькими квартирами або проєктами)?
Є бюро, які беруть тільки великі проєкти з певною площею і ціною реалізації (у таких зазвичай є мінімальна планка за обома показниками).
Є ті, хто, навпаки, спеціалізується на маленьких квартирах.
Порада #2: Самі зберіть референси
На зустріч із дизайнером або архітектором не варто йти з абстрактним запитом “хочу модне” або “зробіть мені красиво”.
Як дивитися? Важливо не просто перебирати мегабайти картинок, а аналізувати повторення, закономірності та фіксувати свої відчуття просто в процесі (навіть на рівні “подобається / не подобається). Найкраще у вигляді списку на папері – так простіше не загубити думку. Зрештою, дизайнер має якось зрозуміти, що саме для вас означає “красиво” чи “модно”.
Причому абсолютно неважливо, якої тематики картинки – це може бути живопис, скульптура, посуд, одяг. Потім вони допоможуть сформувати під час візуалізації предметне середовище, колірні та пластичні рішення інтер’єрного простору. Дизайнер сам визначає модність, щонайменше тим, що картинка не викликає зневіри і бажання покинути той ресурс.
Порада #3: Сформулюйте свої запитання заздалегідь
Звертатися до дизайнера можна не тільки за цілим проєктом, а й з інших приводів: за консультацією, за конкретними технічними завданнями тощо.
Дуже важливе питання: чи потрібно йти до дизайнера за тим, щоб вас переконали?
Наприклад, щодо модного інтер’єру. “Може, я просто чогось не розумію?” – таким питанням насправді задаються багато замовників.
Якщо коротко: краще не треба. Ми поставили дизайнерам і архітекторам запитання, як вони переконують замовників, наприклад, у тому, що пропонований проект – модний? І взагалі, чи роблять вони це? Виявилося, що більшість професіоналів проти того, щоб кардинально переконувати. Тому що в довгостроковій перспективі це все одно не працюватиме. І на виході вийде незадоволений замовник.
Порада #4: Готуйтеся не тільки слухати, а й заперечувати!
Якщо ви за природою консерватор, один проєкт не змінить ваших смаків. Зате може зробити дуже нещасним. Наприклад, якщо друга сторона наполегливо просуватиме свою ідею, а ви не зможете пояснити, чим саме вона вам не подобається.
У цьому якраз і допоможе вправа з фотографіями, яку ми радили на початку статті, – тільки переглядаючи й виписуючи конкретні “так не треба” на прикладі чужих фотографій, ви сформуєте образ свого гарного інтер’єру. І навчитеся описувати його аргументовано.
Важливо: Дизайнер вам не ворог і не суперник. Це не гра “хто кого продавить”. Навпаки, завдяки дизайнеру ви можете інакше поглянути на речі, які раніше вважали сумнівними.
Порада #5: Відрепетируйте
Інший раз люди тушуються на зустрічі з незнайомою людиною. І спочатку з усім погоджуються, а потім розуміють, що все це трохи “не те”. Час втрачено, треба починати спочатку.
Що робити?
Потренуйтеся пояснювати свої побажання до інтер’єру у своїй родині або з друзями. Уявіть, що ви берете одне в одного інтерв’ю. Інший раз ви дізнаєтеся багато нового про побажання один одного до інтер’єру, якщо обговорите їх, як це робив би дизайнер.
Напишіть свої вимоги – перекладіть на папір увесь потік думок, які виникають у вас з приводу вашого майбутнього будинку. Відкладіть текст, перечитайте через тиждень (ви здивуєтеся, як багато зможете доповнити).
Відкрийте кілька проєктів обраної студії і сформулюйте вголос запитання, які у вас виникають під час перегляду цих інтер’єрів. Найімовірніше, це те, що вас дійсно хвилює стосовно вашого власного будинку.
Ваша мета – навчитися проговорювати свої побажання не з рівня “подобається / не подобається”, а в деталях. Тоді вам буде дуже просто знайти мову з дизайнером.
Отже, як підготуватися до зустрічі з дизайнером (і не видихнутися “на старті”)
- Перевірте, чи працює дизайнер / бюро з такими проєктами, як ваш.
- Дізнайтеся, які послуги надає експерт, крім розроблення проєкту.
- Підготуйте картинки-референси з тим, що вам подобається (у вигляді вирізок із журналів, збережених скріншотів або альбому ідей на Houzz).
- Якомога конкретніше сформулюйте власне ставлення до моди та інтер’єрних трендів.
- Визначтеся з тим, що в інтер’єрах вас дратує і чому. Поясніть подрузі, мамі – вислухайте зустрічні запитання – уточніть свою аргументацію.
- Потренуйтеся формулювати свої аргументи якомога більш розгорнуто (це допоможе).