Потягом до Жмеринки, як літаком в Іспанію. ЗМІ розповіли, як перекупи обходять систему “Укрзалізниці”

Однією з причин нестачі квитків, за словами представників компанії, є недостатня кількість поїздів
Фото: Укрзалізниця – Ukrzaliznytsia / Facebook

26 серпня видання Bihus.info опублікувало розслідування, де йшлося, що навіть після впровадження нових правил “Укрзалізниці”, посередники продовжують знаходити способи обходу верифікації та масово викупляють квитки, зокрема на закордонні напрямки. 

У матеріалі розповідається про експеримент: журналісти придбали квиток на міжнародний маршрут у третіх осіб, які стверджували, що володіють “спеціальним інструментом” для відстеження вільних місць у вагонах, навіть якщо офіційний додаток перевізника їх не відображає. Крім того, вони працюють навіть під час збоїв у системі компанії.

Як нагадують автори, з 1 серпня “Укрзалізниця” запровадила автентифікацію через “Дія.Підпис” для покупки квитків на п’ять найзатребуваніших внутрішніх рейсів. Раніше подібний механізм вже діяв для низки міжнародних маршрутів. Задум полягав у зниженні рівня зловживань під час резервування квитків. 

“Однак на практиці це не стало перешкодою для спекулянтів. Квиток на міжнародний рейс, де обов’язкова авторизація через “Дію”, мені також придбали через перекупників”, – розповіла авторка статті Світлана Стеценко.

У відеоматеріалі показано, як журналістка успішно скористалася купленим у посередників квитком на рейс “Київ – Кишинів” до Жмеринки. 

Під час посадки провідник запропонував їй окреме купе за додаткову плату. Загальна вартість послуги склала майже 5 тис. грн, окрема каюта коштувала б ще 2 тис. грн (від останньої пропозиції Стеценко відмовилася). 

“Знайти тих, хто пропонує «допомогти» з купівлею квитків, яких немає у відкритому доступі, виявилося просто. Достатньо активного інтернет-з’єднання та вміння шукати за тегом «Укрзалізниця» у соцмережах. Більш того, пропозиції про «допомогу» часто з’являються у коментарях під скаргами користувачів. Наприклад: «Як купити квитки, якщо на потрібний поїзд вони ніколи не з’являлися?» – й одразу відповідь: «Можемо допомогти». Чи інший пост: «Чому навіть о 8 ранку вже немає верхніх місць, а деякі квитки взагалі не можна оплатити через помилку системи?» – і відповідь: «Не реклама, але раджу звернутися до перевіреної групи. Сервіс на порядок кращий, ніж в УЗ». Посилання зазвичай вказані у профілях”, – розповіла Стеценко, продемонструвавши скріншоти переговорів.

Таким чином журналістка потрапила до закритої Telegram-групи, де учасники пропонують послуги з бронювання квитків. Адміністратори групи заперечують свою причетність до спекулянтів. Після запиту Стеценко про міжнародний рейс їй запропонували послугу за 1 тис. грн (окрім вартості квитка), яка включала моніторинг, авторизацію через “Дію” та викуп місця. 

“Як хтось може авторизуватися в “Дії” від мого імені? Насправді це не потрібно. Система дозволяє авторизуватися через будь-який акаунт, незалежно від імені пасажира. Можете переконатися самі: через додаток УЗ можна купити квиток на будь-яку особу, використовуючи свій профіль”, – пояснила авторка.

Наступного дня після звернення посередники знайшли потрібний квиток. 

“Сума до сплати – 4,7 тис. грн. За такі гроші можна було б полетіти літаком до Іспанії”, – зазначила Стеценко. У відповідь на її сумніви щодо легітимності квитка, спекулянти навели статистику про 200 успішних бронювань за останні два тижні.

За припущенням журналістки, перекупи використовують спеціальні програми для автоматичного пошуку та бронювання вільних місць. Такі боти встигають зарезервувати квитки швидше за звичайних користувачів. Розробити подібний алгоритм, на її думку, технічно не є складною задачею – навіть існують оголошення про пошук розробників для таких цілей.

Представники “Укрзалізниці” пояснюють дефіцит квитків строкатим перевищенням попиту над пропозицією та гострою нестачею рухомого складу. 

“За даними компанії, кількість пасажирів зросла майже в 60 разів порівняно з 2021 роком”, – зазначила Стеценко, додавши, що з 2021 року перевізник активно оновлює парк.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський повідомив, що з 2021 року компанія отримала 166 нових вагонів. Раніше він анонсував плани закупити 1 тис. вагонів та провести ремонт інших протягом п’яти років. 

Після публікації розслідування компанія заблокувала акаунт спекулянта, який фігурував у матеріалі. 

“Профіль цього користувача, верифікований через “Дію”, тепер заблокований антифрод-системою. Навіть при спробі авторизуватися з нового пристрою або перевстановленому додатку доступ буде відсутнім. Людина, яка надала доступ до свого профілю посередникам, також втратить можливість купувати квитки”, – повідомили у прес-службі.

У офіційній заяві також зазначено, що квитки, придбані спекулянтами, могли б бути доступні іншим пасажирам через функцію автовикупу у додатку УЗ. 

“Усі дані, отримані від Bihus.info, будуть передані Національній поліції. Нагадуємо: співпраця з перекупами – це ризик. Часто такі «гарантії» – лише спосіб виманити гроші, адже акаунти швидко блокуються, іноді навіть до моменту використання квитка”, – попередили в компанії. 

Верифікація через “Дію” для внутрішніх рейсів діятиме лише до кінця літнього сезону, повідомили в УЗ. 

Відео: BIHUS Info / YouTube

Джерело: gordonua.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *